Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full hibrid típusai mérettől és évjárattól függetlenül a legtakarékosabbak közé tartoznak, ami a városi használatot illeti.
A brit What Car? magazin újautótesztjeinek évek óta része egy olyan fogyasztásmérés, amely elvileg minden hatósági normánál pontosabban határozza meg a járművek tényleges üzemanyag-fogyasztását. A program bevezetése óta új autók százait tesztelték a Real MPG (szabad fordításban tényleges fogyasztás) séma szerint, és ezeket az eredményeket összesítve időről időre közzéteszik, hogy mely aktuális vagy már kifutott típusok teljesítettek legjobban a vizsga egészén, illetve azok egyes, jól körülírható közlekedési helyzetet (városi, országúti forgalom, autópálya-használat stb.) szimuláló szakaszain.
Az aligha meglepő, hogy a városi körön csupa hibrid modell végzett az élen; a Top 10-ben a legtorkosabb modell sem fogyasztott többet 3,92 liternél 100 kilométeren. Az sem feltétlenül váratlan, hogy távol-keleti gyártók típusai teljesítettek a legjobban – az európai gyártók többsége átugrotta a full hibrid technológiát, és rögtön plug-in hibrid vagy tisztán elektromos modellekre koncentrált. Arra már kevésbé lehetett számítani, hogy a legjobban teljesítő modelleknek csupán egy része jön a városi méretosztályból, a toplistán kompakt, sőt, középkategóriás típusok is szerepelnek bőven – köztük szabadidőjárművek is. Ez utóbbi valójában nem akkora ellentmondás, mint gondolnánk, hiszen a városban elérhető sebességek mellett még nem növeli a légellenállást – és azzal együtt a fogyasztást – a magas építésmód.
Az alábbi táblázat magáért beszél, néhány kommentet azonban érdemes hozzáfűzni. Egyrészt, a negyedik helyen álló Suzuki Swace valójában szintén a Toyota érmeinek a sorát szaporítja, hiszen egy átcímkézett Toyota Corolla kombiról van szó. Így végső soron a legjobb tíz között hét Toyota konstrukció szerepel. Másrészt a lista élén álló Toyota Yaris Cross nem csupán városi forgalomban felülmúlhatatlanul takarékos, hanem a Real MPG tesztprogram fennállásának abszolút legtakarékosabb személyautója. A táblázatban a Real MPG mérési program többi részeredményét, valamint viszonyítási alapként a WLTP szabvány szerinti átlagfogyasztást is feltüntettük.
A 10 legtakarékosabb személyautó városi használatban
* NEDC átlag
A Real MPG-eljárás
Az összehasonlítható fogyasztási értékek alapvető feltétele, hogy mindig azonos feltételek között végezzék a méréseket. A What Car? magazin Real MPG tesztprogramját a millbrooki-i fejlesztési tesztközpont hivatalos tanúsítvánnyal rendelkező károsanyag-kibocsátási laboratóriumában végzik. Az „útvonalat”, amelyet betáplálnak a számítógépbe, a szerkesztők gondosan állították össze – végső soron ezen múlik, hogy a mérések mennyire pontosan tükrözi a valóságot, amennyiben a szabályokat betartva, de semmi extrém spórolós vezetési stílust nem követve autózunk.
A tesztet megelőző estét a 23°C-ra fűtött testhelyiségben tölti az autó, így minden vizsgálatot azonos motorhőfok mellett tudnak kezdeni. Megmérik a jármű tömegét (ennek alapján állítják be a fékpad ellenállását), a klímaberendezést 21°C-ra állítják, illetve kézi vezérlés esetén a hőfokot középállásba, a befúvást egyes fokozatba kapcsolják. A fényszórókat és a fedélzeti fogyasztókat (pl. audiorendszer) lekapcsolják, a nappali fényeket égve hagyják. A teszt folyamán másodpercenként vesznek mintát a kipufogógázból, így egészen pontosan tudják mérni a káros anyagok (CO, CO2, NOx, szénhidrogének) kibocsátását.
Pátyi út 40.
Új és használt autó értékesítés: H-P: 8.00 – 18.00 SZ: 9.00 – 13.00 +36 (23) 535-615
Szerviz: H-P: 7.00 – 18.00 SZ: 8.00 – 13.00 +36 (23) 535-600
Webshop: Email: webshop@mayertoyota.hu + 36 (23) 535-639
Szent Flórián körút 1.
Nyitvatartás: H-P: 8:00 - 17:00 +36 (22) 799-210
Budai út 20.
Nyitvatartás: H-P: 8:00 - 17:00 Sz: 9.00-13.00 +36 (26) 530-700
Hírlevél feliratkozás