Kezdőlap » Kapcsolat » Hírek » Takarékosan autóznál városban? Vegyél Toyotát!

Takarékosan autóznál városban? Vegyél Toyotát!

Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full hibrid típusai mérettől és évjárattól függetlenül a legtakarékosabbak közé tartoznak, ami a városi használatot illeti.

A brit What Car? magazin újautótesztjeinek évek óta része egy olyan fogyasztásmérés, amely elvileg minden hatósági normánál pontosabban határozza meg a járművek tényleges üzemanyag-fogyasztását. A program bevezetése óta új autók százait tesztelték a Real MPG (szabad fordításban tényleges fogyasztás) séma szerint, és ezeket az eredményeket összesítve időről időre közzéteszik, hogy mely aktuális vagy már kifutott típusok teljesítettek legjobban a vizsga egészén, illetve azok egyes, jól körülírható közlekedési helyzetet (városi, országúti forgalom, autópálya-használat stb.) szimuláló szakaszain.

Az aligha meglepő, hogy a városi körön csupa hibrid modell végzett az élen; a Top 10-ben a legtorkosabb modell sem fogyasztott többet 3,92 liternél 100 kilométeren. Az sem feltétlenül váratlan, hogy távol-keleti gyártók típusai teljesítettek a legjobban – az európai gyártók többsége átugrotta a full hibrid technológiát, és rögtön plug-in hibrid vagy tisztán elektromos modellekre koncentrált. Arra már kevésbé lehetett számítani, hogy a legjobban teljesítő modelleknek csupán egy része jön a városi méretosztályból, a toplistán kompakt, sőt, középkategóriás típusok is szerepelnek bőven – köztük szabadidőjárművek is. Ez utóbbi valójában nem akkora ellentmondás, mint gondolnánk, hiszen a városban elérhető sebességek mellett még nem növeli a légellenállást – és azzal együtt a fogyasztást – a magas építésmód.

Az alábbi táblázat magáért beszél, néhány kommentet azonban érdemes hozzáfűzni. Egyrészt, a negyedik helyen álló Suzuki Swace valójában szintén a Toyota érmeinek a sorát szaporítja, hiszen egy átcímkézett Toyota Corolla kombiról van szó. Így végső soron a legjobb tíz között hét Toyota konstrukció szerepel. Másrészt a lista élén álló Toyota Yaris Cross nem csupán városi forgalomban felülmúlhatatlanul takarékos, hanem a Real MPG tesztprogram fennállásának abszolút legtakarékosabb személyautója. A táblázatban a Real MPG mérési program többi részeredményét, valamint viszonyítási alapként a WLTP szabvány szerinti átlagfogyasztást is feltüntettük.

A 10 legtakarékosabb személyautó városi használatban

 

Típus Gyártás éve Real MPG városi Real MPG autópálya Real MPG országút Real MPG átlag WLTP vegyes átlag
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid 2020 – 2,73 6,21 4,01 4,70 4,51
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2018 – 3,07 7,45 5,23 5,76 5,30
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2018 – 3,12 6,92 4,65 5,30 4,90
Suzuki Swace 1.8 Hybrid 2020 – 3,26 7,36 4,84 5,62 4,40
Honda Civic 2.0 e:HEV 2022 – 3,34 7,32 5,01 5,71 5,00
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2020 – 3,53 6,05 3,81 4,72 4,11
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2011-2020 3,53 7,49 4,91 5,74 3,60 *
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid 2020 – 4,11 6,51 3,87 5,04 4,60
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid 2018 – 4,15 7,10 4,96 5,72 5,70
Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid 2017-2023 4,30 7,12 5,43 5,96 5,40

* NEDC átlag

 

A Real MPG-eljárás

Az összehasonlítható fogyasztási értékek alapvető feltétele, hogy mindig azonos feltételek között végezzék a méréseket. A What Car? magazin Real MPG tesztprogramját a millbrooki-i fejlesztési tesztközpont hivatalos tanúsítvánnyal rendelkező károsanyag-kibocsátási laboratóriumában végzik. Az „útvonalat”, amelyet betáplálnak a számítógépbe, a szerkesztők gondosan állították össze – végső soron ezen múlik, hogy a mérések mennyire pontosan tükrözi a valóságot, amennyiben a szabályokat betartva, de semmi extrém spórolós vezetési stílust nem követve autózunk.

A tesztet megelőző estét a 23°C-ra fűtött testhelyiségben tölti az autó, így minden vizsgálatot azonos motorhőfok mellett tudnak kezdeni. Megmérik a jármű tömegét (ennek alapján állítják be a fékpad ellenállását), a klímaberendezést 21°C-ra állítják, illetve kézi vezérlés esetén a hőfokot középállásba, a befúvást egyes fokozatba kapcsolják. A fényszórókat és a fedélzeti fogyasztókat (pl. audiorendszer) lekapcsolják, a nappali fényeket égve hagyják. A teszt folyamán másodpercenként vesznek mintát a kipufogógázból, így egészen pontosan tudják mérni a káros anyagok (CO, CO2, NOx, szénhidrogének) kibocsátását.

Kiemelt termékek

Toyota Mayer Szalonok

Budakeszi

Pátyi út 40.

Új és használt autó értékesítés:
H-P: 8.00 – 18.00
SZ: 9.00 – 13.00
+36 (23) 535-615

Szerviz:
H-P: 7.00 – 18.00
SZ: 8.00 – 13.00
+36 (23) 535-600

Webshop:
Email: webshop@mayertoyota.hu
+ 36 (23) 535-639

Székesfehérvár

Szent Flórián körút 1.

Nyitvatartás:
H-P: 8:00 - 17:00
+36 (22) 799-210

Pilisvörösvár

Budai út 20.

Nyitvatartás:
H-P: 8:00 - 17:00
Sz: 9.00-13.00
+36 (26) 530-700

Értesüljön a legfrissebb akciókról, hírekről!