Kezdőlap » Kapcsolat » Hírek » Nincs jobb kirándulós autó egy Toyota Land Cruiser kabriónál

Nincs jobb kirándulós autó egy Toyota Land Cruiser kabriónál

Ha valami annyira tökéletes, hogy nem tudsz mit hozzátenni, próbálj meg elvenni belőle. Közel-keleti karosszériaszabászok ezt az irányelvet követve vászonra cserélték a Toyota Land Cruiser acél tetőlemezét.

 

Épp csak bemutatkozott a Toyota J300-as kódjelű terepjárója (és annak kétpetéjű ikertestvére, a Lexus LX), hozzáértő szakműhelyek máris kezelésbe vették. Optikai tuningok, páncélozások és a többi szokásos beavatkozás után azonban most egy igazán különleges projektről számolhatunk be, méghozzá a Land Cruiser egyik legnagyobb és legfontosabb piacáról: a Közel-Keletről

Bár a szafari elsősorban afrikai műfaj, az Arab-félsziget végtelen homoksivatagaiban is van igény arra, hogy a látogatókat (legyen szó turistákról vagy üzletemberek, politikusok tárgyalópartnereiről) megkocsikáztassák a természetben, akár némi vadászatra is lehetőséget teremtve. Ilyen helyzetben magától értetődő követelmény a komfort, elengedhetetlen a tökéletes terepalkalmasság, de mindennél fontosabb a megbízhatóság. Ezért aztán a térség legújabb kirándulós terepjáróját az új generációs Toyota Land Cruiserből építették meg.

Cikkünk címében ugyan kabrióként említettük a járművet, de a megfogalmazás nem teljesen pontos. Az impozáns offroader ezen különleges példánya ugyanis valójában egy tetejétől végérvényesen megfosztott jármű, amelynek első két üléssorán kifeszített sátorponyva óvja a napszúrástól az utasokat. Az oldalfalak teljes hiánya szellőssé teszi a Land Cruisert, a további optimalizált légmozgásról háromzónás klímaberendezés gondoskodik.

A leghátsó két ülésre sem árnyékoló, sem külön hőfokszabályozás nem jutott, de mivel itt vélhetően úgyis a VIP vendégek fegyverhordozói, a sofőr segédjei ülnek, az ő személyes igényeik aligha élveztek elsőbbséget az építés során. A Toyota ugyan elvileg biztosít légbefúvókat a Land Cruiser harmadik üléssorára, ezek azonban a tetőoszlopokkal együtt az átalakítás áldozatává váltak.

Sem a donorként kiválasztott autó műszaki adatairól, sem az átalakítás költségeiről nincsenek adataink. Az új generációs Land Cruiser mindenesetre kiváló alap lehetett a kabriósításhoz, hiszen a továbbfejlesztett létraváz könnyebb és szilárdabb is az elődmodellénél, így a tetőszerkezet eltávolítása után kevesebb merevítést kellett alkalmazniuk.

A régi 5.7 V8 távozásával a közel-keleti piacokon kétféle V6-os benzinmotorral kínálják a Land Cruiser 300-ast. A csúcsot az új fejlesztésű, dupla turbós, 3444 köbcentiméteres V35A-FTS egység jelenti, 406 lóerővel és 650 Nm-es nyomatéki csúccsal. Kedvezőbb árfekvésű alternatívaként ugyanakkor ezen a piacon visszahozták a kínálatba a Toyota elpusztíthatatlan 1GR-FE szívómotorját is: a négyliteres (3956 cm3) V6-os legnagyobb teljesítménye 275 lóerő, maximális forgatónyomatéka 385 Nm. Az előbbihez tíz-, utóbbihoz klasszikus hatfokozatú automata sebességváltó társul. Az üzemanyagtartály mindkét esetben 110 literes.

 

Kiemelt termékek

Toyota Mayer Szalonok

Budakeszi

Pátyi út 40.

Új és használt autó értékesítés:
H-P: 8.00 – 18.00
SZ: 9.00 – 13.00
+36 (23) 535-615

Szerviz:
H-P: 7.00 – 18.00
SZ: 8.00 – 13.00
+36 (23) 535-600

Webshop:
Email: webshop@mayertoyota.hu
+ 36 (23) 535-639

Székesfehérvár

Szent Flórián körút 1.

Nyitvatartás:
H-P: 8:00 - 17:00
+36 (22) 799-210

Pilisvörösvár

Budai út 20.

Nyitvatartás:
H-P: 8:00 - 17:00
Sz: 9.00-13.00
+36 (26) 530-700

Értesüljön a legfrissebb akciókról, hírekről!