A kivonásoktól megtisztított értékesítési adatokat tekintve a Toyota augusztusban, illetve az év első nyolc hónapjára vetítve egyaránt őrzi piacvezető pozícióját. A márka tíz típusa végzett dobogós helyen saját méretosztályában, közülük négyen megingathatatlanul vezetik szegmensük eladásait.
Augusztusban megtorpant az új gépjárművek piacának növekedése. A magyarországi forgalomba-helyezések mindössze 2,5 százalékkal haladták meg a 2020 augusztusában mért értéket; ugyanilyen mértékű növekedést mutathat fel a piac a januártól augusztusig tartó nyolc hónapos időszakra vetítve.
Ha nem számolunk a papíron Magyarországon eladott, ám eleve külföldön forgalomba helyezett, illetve a magyar forgalomból rövid időn belül kivont járművekkel, azaz kizárólag a kivonásoktól megtisztított, tényleges hazai forgalomba helyezéseket nézzük, a Toyota augusztusban, illetve az év első nyolc hónapjában egyaránt vezeti a rangsort. A márka piaci részesedése jelenleg 13,2 százalék, 1,2 százalékponttal magasabb, mint az előző év azonos időszakában.
Teljes magyarországi forgalomba helyezések (személy- és könnyű haszonjárművek, privát és flottavásárlók)
A Toyota hagyományos és új keletű sikermodelljei augusztusban is folytatták piaci szárnyalásukat. Méretosztálya első helyén végzett a Toyota Aygo (miniautó), a Toyota Yaris (városi kisautó), a Toyota Proace City Verso (kompakt modul egyterű) és a Toyota Hilux (platós kisteherjármű). Figyelemre méltó, hogy a modellváltás előtt álló Toyota Aygo 11,2 százalékpontos erősítéssel 32,6 százalékra növelte piaci részesedését.
A Toyota Yaris egy erősen zsugorodó szegmensben tudta megőrizni vezető pozícióját: kisautókból az idei év első nyolc hónapjában 26,5 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba Magyarországon, mint tavalyi ilyenkor.
Ennél is meredekebben, 49,5 százalékkal zuhantak a kompakt modul egyterűek forgalomba helyezései, a Toyota Proace City Verso ennek ellenére 2,7-szer annyi példányban talált gazdára, és közel 50 százalékkal növelte piaci részesedését, mint a 2020. január-augusztusi időszakban. Gyarapodni tudott ezzel szemben a pickupok (platós kisteherautók) szegmense (11%); a kategóriában világszerte abszolút első Toyota Hilux Magyarországon is vezeti a forgalomba helyezéseket, a piac több mint 42 százalékát tudva magáénak.
A Toyota a modern crossover műfajának feltalálójaként (Toyota RAV4, 1994) mindig is erős volt ebben a szegmensben; az augusztus végi eredmények különösen stabilnak jelzik a márka pozícióját a SUV-ok mezőnyében. A márka jelenleg öt szabadidőjárművet forgalmaz Európában.
A Yaris Cross annyira új, hogy még meg sem jelent az értékesítési statisztikákban, ugyanakkor a kompakt Toyota C-HR, a középkategóriás Toyota RAV4, a felsőkategóriás Toyota Highlander és a Toyota Land Cruiser terepjáró egytől egyig méretosztályuk második legnépszerűbb típusának bizonyultak.
ülönösen az utóbbi kettő teljesítménye méltó az elismerésre: a Highlander vadonatúj modellként emelkedett a szegmens második helyére, a Land Cruiser pedig úgy léphetett dobogóra, hogy már bemutatták leendő utódmodelljét.
Nem szabadidőjármű, viszont a világ valaha legnagyobb számban eladott személyautója a Toyota Corolla, amely augusztusra az alsó-középkategória második helyét foglalta el; a jelenlegi helyzetben úgy tűnik, ez a kategória ugyanúgy gyakorlatilag kétszereplős szegmenssé vált, mint sok más, fontos piaci szegmens, a városi kisautóktól kezdve a kompakt crossovereken át középkategóriás szabadidőjárművekig.
Fotók: Toyota, Lexus
Adatok: DATAHOUSE
Kiadta a Smarter Média Kommunikációs Ügynökség (http://news.smartermedia.hu)
Pátyi út 40.
Új és használt autó értékesítés: H-P: 8.00 – 18.00 SZ: 9.00 – 13.00 +36 (23) 535-615
Szerviz: H-P: 7.00 – 18.00 SZ: 8.00 – 13.00 +36 (23) 535-600
Webshop: Email: webshop@mayertoyota.hu + 36 (23) 535-639
Szent Flórián körút 1.
Nyitvatartás: H-P: 8:00 - 17:00 +36 (22) 799-210
Budai út 20.
Nyitvatartás: H-P: 8:00 - 17:00 Sz: 9.00-13.00 +36 (26) 530-700
Hírlevél feliratkozás