A Toyota-csoport mindkét globális márkája sikeres félévet tudhat maga mögött Európában. A Toyota megerősítette pozícióját, mint a piac második legnépszerűbb személyautó-márkája, míg a Lexus impozáns 43 százalékkal növelte eladásait 2022 azonos időszakához képest.
2023 első félévében a Toyota Motor Europe 573 976 gépkocsit adott el; 2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ennek 71,3 százaléka, 409 506 darab volt villamosított (full hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos vagy hidrogénüzemanyag-cellás), ami 3 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában.
Ezen belül a Toyota 539 956 gépkocsit értékesített Európa-szerte. A forgalom 19,4 százalékát a Yaris Cross tette ki – azaz kis híján minden ötödik Toyota-ügyfél a városi crossovert választotta –, ezzel az első negyedévhez hasonlóan most is masszív előnnyel vezeti a házon belüli népszerűségi rangsort a szubkompakt crossover. Immár igazoltnak mondható, hogy a városi szabadidőjármű nem a Yaristól vesz el vásárlókat: a klasszikus kisautó magabiztosan őrzi második helyét a Toyota márka eladásaiban. Kevéssel lemaradva követi a Corolla-család, majd tisztes távolból a CH-R – ez utóbbi a vadonatúj generációs modell bevezetésével új esélyt kap arra, hogy erősítse pozícióját a piacon.
Tíz Toyotából hetet villamosított hajtáslánccal adnak el. A Yaris Cross darabszámok tekintetében itt is vezető pozícióban áll, ugyanakkor az értékesítési mix tekintetében a Corolla ötajtós és kombi kivitelei, illetve a C-HR teljesítenek a legjobban: az előbbi esetén ezer vevőből 998, az utóbbinál 996 választja a hibrid modellt. A RAV4 középkategóriás szabadidőjármű esetében fontos megjegyezni, hogy a hibrid eladásokon (91,3%) belül 22 százalékot meghaladó volt a plug-in hybrid modellek aránya (7948 db.)
A Lexus európai forgalma egy év alatt 43 százalékkal emelkedett, és az első félév végére elérte a 34 020 darabot. Ennek 86 százaléka volt villamosított. A legkeresettebb Lexus az NX volt, azon belül pedig a plug-in hibrid verzió: az eladások 48,6 százalékát tette ki a hálózatról tölthető modell (a full hibrid pedig tőle alig lemaradva 47,6 százalékon állt. Három olyan típus is volt a prémiummárka kínálatában, amelyeken belül 96 százalék feletti volt a villamosított verziók aránya
Komoly eredményeket mutathat fel a cégcsoport akkumulátoros elektromos offenzívája: a Toyota bZ4X-ből fél év alatt 9642, a Lexus RZ-ből 701 darabot adtak el. Ez az összforgalom 1,8, illetve 2,0 százaléka.
Modellnév |
Összeladások |
Villamosított eladások |
Villamosított részesedése a forgalomból |
Aygo X |
41 448 |
|
0,0% |
Yaris |
87 850 |
72 965 |
83,1% |
Yaris Cross |
104 564 |
100 174 |
95,8% |
Corolla ötajtós és Touring Sports |
49 968 |
49 846 |
99,8% |
Toyota C-HR |
64 657 |
64 370 |
99,6% |
Corolla Sedan |
33 069 |
14 495 |
43,8% |
Corolla Cross |
21 438 |
21 438 |
100,0% |
Prius |
534 |
* 534 |
100,0% |
Mirai |
401 |
401 |
100,0% |
GR Supra |
547 |
|
0,0% |
RAV4 |
38 731 |
* 35 354 |
91,3% |
bZ4X |
9 642 |
9 642 |
100,0% |
Highlander |
1 272 |
858 |
67,5% |
Land Cruiser |
12 495 |
|
0,0% |
Hilux |
27 141 |
|
0,0% |
Proace |
15 414 |
** 2 997 |
19,4% |
Proace City |
23 232 |
3 255 |
14,0% |
Egyéb modellek |
2 052 |
|
0,00% |
TOYOTA összesen |
539 956 |
409 506 |
75,8% |
Modellnév |
Összeladások |
Villamosított eladások |
Villamosított részesedése a forgalomból |
IS |
39 |
n.a. |
n.a. |
ES |
3879 |
3679 |
94,8% |
LS |
78 |
75 |
96,2% |
NX |
11869 |
11416 |
96,2% |
UX |
8334 |
*** 8035 |
96,4% |
RX |
7137 |
* 5193 |
72,8% |
RZ |
701 |
701 |
100,0% |
RC |
30 |
n.a. |
n.a. |
LC |
213 |
23 |
10,8% |
GX |
71 |
|
0,0% |
LX |
1669 |
|
0,0% |
LEXUS összesen |
34020 |
29 122 |
85,60% |
* full hibrid és plug-in hibrid együtt
** akkumulátoros elektromos
*** hibrid és akkumulátoros elektromos együtt