Sokan kárhoztatták a Toyotát, amiért késlekedve reagált a tisztán elektromos járművek piacának fejlődésére. A vállalat valójában negyed évszázada hozta forgalomba első akkumulátoros villanyautóját, a RAV4 EV-t, amelyet aztán 2012-ben annak második generációja követett, tavaly pedig a C-HR EV lépett a kínai piacra (Izoa néven.) Az, hogy erre a termékvonalra nem fektetett nagyobb hangsúlyt az elmúlt huszonnégy évben, a legkevésbé sem volt véletlenszerű.
A Toyota tudatosan döntött úgy, hogy az értékesítésben kiforrott hibrid típusaira koncentrál, miközben nem csak tökéletesíti EV-technológiáját, de az iparág legfejlettebb hálózatról tölthető akkucsomagját hozza létre. Ez az új generációs technológia jelenik meg a frissen bemutatott Toyota bZ4X tisztán elektromos crossoverben.
A Toyota idén jelentette be, hogy az évtized végéig 4 billió forintnak megfelelő összeget fordít elektromos hajtóakkumulátorok fejlesztésére és gyártására. Ebben a folyamatban három alapvető technológiára koncentrál a vállalat. Rövid távon finomítja nikkel metál-hidrid és lítiomion akkumulátorait, ezt követően pedig megalkotja új generációs lítiumion akkumulátorát, valamint kiküszöböli a szilárd elektrolitos akkumulátorok sorozatgyártását hátráltató hiányosságait. Ez a két utóbbi technológia túlzás nélkül új korszakot nyit az elektromobilitás történetében; a várakozások szerint már 2025-től rendelkezésre állnak majd.
A Toyota bZ4X fedélzeti rendszere még nem ezt az új generációs Li-Ion akkumulátort alkalmazza, ám a jelentős mértékben tökéletesített rendszerének megjelenésével gyakorlatilag egy csapásra elavulttá vált a piacon forgalmazott hasonló rendszerek többsége. Az új rendszer ugyanis 30 százalékkal olcsóbban gyártható, a jelenleginél nagyobb fajlagos kapacitást kínál, és ami különösen fontos: élettartama a sokszorosa lesz a most szokásos megoldásoknak.
A Toyota arra tett ígéretet, hogy a bZ4X akkumulátorcsomagja tíz év elteltével is eredeti kapacitásának 90 százalékáig lesz tölthető. Összehasonlításként: ez az érték manapság, más gyártóknál nem haladja meg a 70 százalékot. Egy tízéves Toyota villanyautó tehát 28 százalékkal messzebb tud majd eljutni egyetlen feltöltéssel, mint egy hozzá eredetileg hasonló paraméterekkel rendelkező versenytársa – míg az utóbbinál érzékelhetően romlik tehát a használati érték, a Toyota vezetője jóformán észre sem fogja venni az eltérést.
Mintha ez nem volna elég, 2025 után ezt a piacvezető paraméterekkel bíró akkumulátor-technológiát is lecseréli a Toyota. Az új generációs lítiumion energiatároló rendszerek további 50 százalékos árcsökkenést ígérnek azonos kapacitás mellett. A kétlépcsős fejlesztés eredményeként tehát a következő nem egészen öt év leforgása alatt harmadára – a jelenlegi költségek 35 százalékára – csökkenhet az akkumulátorok ára, és ennek köszönhetően nagyságrendekkel válhatnak olcsóbbá a Toyota villamosított járművei.
Pátyi út 40.
Új és használt autó értékesítés: H-P: 8.00 – 18.00 SZ: 9.00 – 13.00 +36 (23) 535-615
Szerviz: H-P: 7.00 – 18.00 SZ: 8.00 – 13.00 +36 (23) 535-600
Webshop: Email: webshop@mayertoyota.hu + 36 (23) 535-639
Szent Flórián körút 1.
Nyitvatartás: H-P: 8:00 - 17:00 +36 (22) 799-210
Budai út 20.
Nyitvatartás: H-P: 8:00 - 17:00 Sz: 9.00-13.00 +36 (26) 530-700
Hírlevél feliratkozás