A 2023-as Dakar-ralira címvédőként tér vissza a Toyota Gazoo Racing. A dél-afrikai bázisú bajnokcsapat három Toyota GR DKR Hilux T1+ versenyautóval áll rajthoz a világ leghírhedtebb terepralijának negyvenötödik kiadásán.
2022. december 31-én kezdetét veszi a világ legnagyobb, legismertebb és alighanem legkeményebb terepralija, az idén negyvenötödik alkalommal megrendezésre kerülő Dakar-rali. A Toyota Gazoo Racing South Africa szerelői már végeztek a Toyota GR DKR Hilux T1+ versenyautók felkészítésével, így már csak a gépátvétel formasága van hátra, mielőtt a gyári színekben induló három páros az év utolsó napján nekivágna a tizenegy kilométeres prológnak. Itt dől el, hogy a Dakarra nevezett 163 autó január elsején, az első éles versenynapon milyen sorrendben kezdhet hozzá a végtelen sivatag meghódításához.
Az idei Dakar tizennégy versenynapon és közel ötezer kilométeren át teszi próbára a versenyzők és a technika felkészültségét: a verseny közel-keleti történetében a 2023-as ígérkezik a legkeményebbnek. A Toyota Gazoo Racing versenyzői számára persze nem újdonság, hogy felülmúlhatatlan kihívások várnak rájuk. A négyszeres Dakar-győztes Nászer el-Attija (navigátora Mathieu Baumel), aki 2019-ben és 2022-ben is Toyotával szerezte meg a bajnoki címet, idén tizenkilencedik alkalommal vesz részt a Dakaron.
Ennél is rutinosabb az idén huszadszor rajthoz álló Giniel de Villiers (navigátora Dennis Murphy), aki 2012 óta erősíti a Toyota csapatát; a Dakarok történetében egy elsőség és hét dobogós helyezés a mérlege. A Gazoo Racing harmadik pilótája, Henk Lategan (navigátora Brett Cummings) ebben az évtizedben indult először a Dakaron; a 28 éves versenyzőt a következő generáció nagy ígéreteként tartják számon, amit tavalyi szakaszgyőzelmével erősített meg.
A három páros mellett egy negyedik főszereplője is lesz a Toyota Gazoo Racing South Africa kampányának. Ez a Toyota GR DKR Hilux T1+ versenyautó, amely 2022-ben győzelemmel debütált a Dakaron, ám azóta is sikert sikerre halmoz: az El-Attija/Baumel páros FIA W2RC tereprali világbajnoki trófeáját, a de Villiers/Murphy duó pedig dél-afrikai (SARRC) bajnoki címét köszönheti a Hiluxnak, épp csak megelőzve Lategan és Cummings kettősét. Mindez azt is jelentette, hogy a Toyota Gazoo Racing South Africa egész évben, több mint 25 ezer versenykilométeren át fejlesztette, finomította a versenyautót, amely így még ütőképesebbé, még megbízhatóbbá vált. Többek között megerősítették a differenciálműveket, a felfüggesztés komponenseit és a keresztlengőkarokat; optimalizálták a lengéscsillapítót, valamint a sebességváltót; továbbá a motorvezérlést az új generációs verseny-üzemanyagokhoz, illetve az FIA előírásaihoz hangolták.
Pátyi út 40.
Új és használt autó értékesítés: H-P: 8.00 – 18.00 SZ: 9.00 – 13.00 +36 (23) 535-615
Szerviz: H-P: 7.00 – 18.00 SZ: 8.00 – 13.00 +36 (23) 535-600
Webshop: Email: webshop@mayertoyota.hu + 36 (23) 535-639
Szent Flórián körút 1.
Nyitvatartás: H-P: 8:00 - 17:00 +36 (22) 799-210
Budai út 20.
Nyitvatartás: H-P: 8:00 - 17:00 Sz: 9.00-13.00 +36 (26) 530-700
Hírlevél feliratkozás