Kezdőlap » Kapcsolat » Hírek » A félév végén magabiztosan a magyar piac élén a Toyota

A félév végén magabiztosan a magyar piac élén a Toyota

A különböző részkategóriákban mutatott egyenletes, többnyire dobogós helyezésével ismét bebiztosította elsőségét a Toyota: az év első hat hónapjában egyetlen más márka sem adott el annyi személy- és haszonjárművet Magyarországon, mint a japán gyártó.

Folytatja erősödését a magyarországi újautópiac. A januártól júniusig tartó hat hónapban 76 657 új könnyű gépjármű (63 337 db személyautó és 13 320 db könnyű haszonjármű) talált gazdára. Ez összességében 14,1 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában; ezen belül a személyautók piacán 11,9, a kishaszonjárműveknél tekintélyes 25,7 százalékos növekedést regisztráltak. A flottaeladások a teljes piacon a forgalom 72,3 százalékát tették ki. Minden három, itthon eladott személyautóból kettőt (67,8%, 42 933 db) cégek vettek meg, a könnyű haszonjárművek körében ez az arány érthető módon jóval magasabb, 93,6 százalék (13 320 db.) A hazánkban eladott járművek 82,2 százalékát, 63 031 darabot Magyarországon hozták először forgalomba. A kivonások nélküli eladásokban az arány a személyautók között (83,7%, 53 035 db) mérhetően magasabb volt, mint a könnyű haszonjárművek (75,0%, 9996 db) körében.

Ami a szegmensek forgalmát illeti, folytatódik a szabadidőjárművek hegemóniája. A teljes piacon minden hatodik eladott autó (12 419 db, 16,3% piaci részesedés) az alsó-középkategóriás szabadidőjárművek mezőnyét erősítette; szorosan utánuk következtek a városi szabadidőjárművek (10 814 db, 14,2% piacrész), a dobogó legalsó fokán pedig a kompakt személyautók (8 027 db, 10,5% piacrész). A pozíciók viszonylag stabilok, a szabadidőjárművek néhány százalékponttal növelték részesedésüket, a személyautók minimálisan veszítettek pozíciójukból, de a sorrendek nem változtak.

Személygépkocsik piacának szegmensbeli eloszlása, Top 10, 2024. első félév

 

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

C-SUV

12 419

+37,9%

16,3%

+2,8

B-SUV

10 814

+27,6%

14,2%

+1,5

C

8 027

+9,9%

10,5%

-0,4

D-SUV

6 167

+24,7%

8,1%

+0,7

D/E

5 727

+21,7%

7,5%

+0,5

HDV

4 610

+6,4%

6,0%

-0,4

B

4 106

-3,9%

5,4%

-1,0

Pick-Up

2 905

+35,6%

3,8%

+0,6

D-SUV-Premium

2 887

+10,4%

3,8%

-0,1

MDV

2 695

+137,7%

3,5%

+1,8

A Toyota-csoport összesen 10 458 járművet értékesített 2024. első félévében, 9744 Toyotát és 714 Lexust. A 9744 eladott Toyotából 6360 darab céges vásárlókhoz, a fennmaradó 3384 magánügyfelekhez került. Az eladott Toyoták többsége személyautó (7521 db) volt, ebben a szegmensben azonban nem tudott érdemi növekedést elérni a márka – annál inkább a könnyű haszonjárművek szegmensében, ahol 2223 darabos forgalma 53,9 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakában mutatott eredményt; ezzel a Toyota növelte legnagyobb mértékben (+3,1 százalékpont) a piaci részesedését. A teljes piacon ezzel a Toyota a személyautók és a haszonjárművek között egyaránt a második legerősebb teljesítményt nyújtotta, mivel azonban az előbbinél a Suzuki, az utóbbi szegmensben pedig a Ford előzte meg a márkát, összesítésben a Toyota megnyerte az értékesíti versenyt 2024 első hat hónapjában. A kivonásoktól megtisztított piacon ennél is egyértelműbb volt a japán márka hegemóniája; Magyarországon személyautóból és könnyű haszonjárműből egyaránt a Toyota helyezte a legtöbbet forgalomba itthon; a márka összesített piaci részesedése elérte a 15 százalékot!

Teljes piac Top 10, 2024. első félév

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Toyota

9 744

8,8%

12,7%

-0,6

2

Suzuki

8 828

86,1%

11,5%

4,5

3

VW

5 975

2,1%

7,8%

-0,9

4

Ford

5 969

-3,5%

7,8%

-1,4

5

Škoda

5 392

-0,7%

7,0%

-1,0

6

Renault

3 887

37,3%

5,1%

0,9

7

Mercedes-Benz

3 347

5,3%

4,4%

-0,4

8

KIA

3 232

-13,8%

4,2%

-1,4

9

Nissan

3 205

284,3%

4,2%

2,9

10

Opel

3 030

9,1%

4,0%

-0,2

Teljes piac Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Toyota

9 450

8,7%

15,0%

-0,6

2

Suzuki

6 120

60,6%

9,7%

2,9

3

VW

5 498

25,6%

8,7%

0,9

4

Škoda

5 205

3,5%

8,3%

-0,8

5

Ford

3 473

-13,9%

5,5%

-1,7

Személyautók Top 10, 2024. első félév 

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Suzuki

8 583

85,7%

13,6%

5,4

2

Toyota

7 521

0,1%

11,9%

-1,4

3

Škoda

5 392

-0,7%

8,5%

-1,1

4

VW

4 837

1,1%

7,6%

-0,8

5

KIA

3 232

-13,8%

5,1%

-1,5

6

Nissan

3 143

300,4%

5,0%

3,6

7

Hyundai

2 901

46,6%

4,6%

1,1

8

BMW

2 765

3,9%

4,4%

-0,3

9

Ford

2 716

-30,1%

4,3%

-2,6

10

Mercedes-Benz

2 459

2,3%

3,9%

-0,4

Személyautók Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Toyota

7 418

0,6%

14,0%

-1,8

2

Suzuki

5 955

60,1%

11,2%

3,3

3

Škoda

5 205

3,5%

9,8%

-0,9

4

VW

4 458

26,8%

8,4%

0,9

5

KIA

3 214

-10,7%

6,1%

-1,6

Könnyű haszonjárművek Top 10, 2024. első félév 

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Ford

3 253

41,2%

24,4%

2,7

2

Toyota

2 223

53,9%

16,7%

3,1

3

Renault

1 966

17,9%

14,8%

-1,0

4

VW

1 138

6,7%

8,5%

-1,5

5

Opel

912

44,3%

6,8%

0,9

6

Mercedes-Benz

888

14,3%

6,7%

-0,7

7

Citroën

639

47,6%

4,8%

0,7

8

Peugeot

582

54,0%

4,4%

0,8

9

FIAT

546

-36,8%

4,1%

-4,1

10

Suzuki

245

104,2%

1,8%

0,7

Könnyű haszonjárművek Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Toyota

2 032

54,3%

20,3%

5,6

2

Ford

1 935

1,5%

19,4%

-1,9

3

Renault

1 316

-15,3%

13,2%

-4,2

4

VW

1 040

20,6%

10,4%

0,8

5

Mercedes-Benz

803

13,6%

8,0%

0,1

Az egyes méretosztályokon belüli versenyben a Toyota összesen kilenc kategóriában végzett dobogós helyen: háromszor a személyautók (A, B és C szegmens), háromszor a szabadidőjárművek (B-SUV, C-SUV és D-SUV), valamint háromszor a könnyű haszonjárművek (kompakt és középkategóriás furgonok, valamint pickupok) között. Ezeket az eredményeket az alábbi táblázatokban részletezzük:

Miniautók (A-szegmens)

Az összesített piaci teljesítmény szempontjából nem jelentős, presztízs tekintetében azonban annál fontosabb, hogy a Toyota Aygo megelőzte a Fiat 500-ast, amelynek eladásai több mint 50 százalékkal csökkentek a tavalyi év azonos időszakához képest. Még látványosabb a Toyota Aygo előnye, ha a kivonásoktól megtisztított piaci helyzetet vesszük alapul: itt 46,4 százalékos piaci részesedéssel bír az európai gyártású japán miniautó.

A-szegmens Top 10, 2024. első félév 

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Toyota Aygo

449

30,5%

32,7%

13,9

2

FIAT 500

445

-55,1%

32,4%

-21,7

3

Suzuki Ignis

227

92,4%

16,5%

10,1

4

Hyundai i10

112

83,6%

8,1%

4,8

5

Kia Picanto

79

-14,1%

5,7%

0,7

6

Abarth 500

47

-69,3%

3,4%

-4,9

7

FIAT Panda

7

-82,5%

0,5%

-1,7

8

Smart ForTwo

6

-53,8%

0,4%

-0,3

9

Jiayuan Komi

1

 

0,1%

0,1

10

Renault Zoe

1

-85,7%

0,1%

-0,3

A-szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Toyota Aygo

449

30,5%

46,4%

8,1

2

Suzuki Ignis

182

75,0%

18,8%

7,2

3

FIAT 500

161

-33,2%

16,6%

-10,2

4

Kia Picanto

79

-14,1%

8,2%

-2,1

5

Hyundai i10

70

14,8%

7,2%

0,4

Városi kisautók (B-szegmens)

A vadonatúj Swift megjelenése felforgatta a kisautók piacát, ezzel a Suzuki megszerezte az első helyet a Toyota Yaris előtt. A japán importból érkező kisautó ugyanakkor a kivonásoktól megtisztított piacon már nem tudta érvényesíteni az előnyét, így itt annak ellenére stabilan vezeti az eladásokat a Toyota Yaris, hogy forgalma érezhetően visszaesett a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. A Hyundai i20 és a Renault Clio egyaránt átfogó modellfrissítésnek köszönhette látványos erősödését.

B-szegmens Top 10, 2024. első félév 

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Suzuki Swift

834

77,1%

20,3%

9,3

2

Toyota Yaris

785

-32,0%

19,1%

-7,9

3

Hyundai i20

537

90,4%

13,1%

6,5

4

Opel Corsa

500

-24,7%

12,2%

-3,4

5

Renault Clio III

457

82,1%

11,1%

5,3

6

Dacia Sandero

337

4,0%

8,2%

0,6

7

Citroën C3

182

-6,2%

4,4%

-0,1

8

Škoda Fabia

182

-37,7%

4,4%

-2,4

9

Peugeot 208

134

-30,6%

3,3%

-1,3

10

Mazda 2

51

-64,8%

1,2%

-2,2

B-szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Toyota Yaris

776

-31,1%

23,6%

-6,9

2

Suzuki Swift

694

60,3%

21,1%

9,3

3

Renault Clio III

357

66,0%

10,8%

5,0

4

Opel Corsa

325

-36,4%

9,9%

-4,0

5

Dacia Sandero

297

-7,5%

9,0%

0,3

Alsó-középkategória (C-szegmens)

Ádáz küzdelem zajlik a dobogós helyekért a kompakt méretosztályban. Különösen a flottapiac bolydult fel: az év elején megújult Volkswagen Golf nagy lendületet vett a céges eladásokban. Itt sokat csökkent a Kia Ceed keresettsége, a Toyota Corolla ezzel szemben stabilizálni tudta a veszteségeit, és a vállalati értékesítések élén végzett. Összességében a második helyen végzett, hajszálnyira a gyengülő Kia Ceed mögött. Hatalmasat ment a Nissan Leaf, amely a privát vevők körében 2666,7 százalékon teljesített az előző évhez képest!

C-szegmens Top 10, 2024. első félév 

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Kia Ceed

1 617

-14,9%

20,1%

-5,9

2

Toyota Corolla

1 611

3,0%

20,1%

-1,3

3

VW Golf

1 250

82,7%

15,6%

6,2

4

Hyundai i30

691

21,7%

8,6%

0,8

5

Opel Astra

480

86,0%

6,0%

2,4

6

Nissan Leaf

375

681,3%

4,7%

4,0

7

Škoda Scala

340

-37,0%

4,2%

-3,2

8

Ford Focus

304

-37,3%

3,8%

-2,9

9

Renault Mégane

200

-24,5%

2,5%

-1,1

10

Peugeot 308

173

45,4%

2,2%

0,5

C-szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Kia Ceed

1 612

-9,2%

21,4%

-5,0

2

Toyota Corolla

1 594

2,8%

21,2%

-1,9

3

VW Golf

1 156

81,2%

15,4%

5,9

4

Hyundai i30

686

24,1%

9,1%

0,9

5

Nissan Leaf

345

684,1%

4,6%

3,9

Városi szabadidőjárművek (B-SUV)

A Suzuki Vitara szülőföldjén eleve nehéz küldetés másnak győzelmet aratni ebben a méretosztályban, úgy meg szinte lehetetlen, hogy a modell megújult az idei modellévre. A másik nagy sláger, a Dacia Duster vadonatúj generációval, átértelmezett formai és műszaki tartalommal lépett színre, amivel szemben megint csak nehezen versenyzett az eredetileg rendkívüli lendülettel indító Toyota Yaris Cross, amely így az összesített piacon a harmadik, a re-export nélküli elemzésekben a második helyen zárta 2024 első hat hónapját.

B-SUV szegmens Top 10, 2024. első félév 

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Suzuki Vitara

4 279

151,6%

39,6%

19,5

2

Dacia Duster

1 615

16,6%

14,9%

-1,4

3

Toyota Yaris Cross

1 081

-13,1%

10,0%

-4,7

4

Ford Puma

754

39,1%

7,0%

0,6

5

Opel Crossland X

710

40,0%

6,6%

0,6

6

Renault Captur

521

174,2%

4,8%

2,6

7

Opel Mokka

319

-41,0%

2,9%

-3,4

8

VW T-Cross

310

-56,6%

2,9%

-5,6

9

Peugeot 2008

281

21,6%

2,6%

-0,1

10

Nissan Juke

262

113,0%

2,4%

1,0

B-SUV szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Suzuki Vitara

2 528

107,0%

35,7%

13,2

2

Toyota Yaris Cross

1 062

-12,2%

15,0%

-7,2

3

Dacia Duster

940

14,4%

13,3%

-1,8

4

Opel Crossland X

511

56,3%

7,2%

1,2

5

Renault Captur

350

120,1%

4,9%

2,0

Kompakt szabadidőjárművek (C-SUV)

Két versenyzőt is indít az alsó-középkategóriás crossoverek mezőnyében a Toyota. A fiatalos, formabontó C-HR mellett a konzervatívabb megjelenésű, praktikusabb Corolla Cross is verseng a rendkívül nagy számú vevő kegyeiért. A C-HR pozícióját rontotta valamelyest a radikálisan frissebb új generáció megjelenése, az értéktartásra különösen érzékeny flottás ügyfelek láthatóan kivártak, ami gyengítette az előző széria eladásait. Összesítésben a C-HR így is a harmadik, a Corolla Cross az ötödik helyen zárta a félévet; a kivonásokat nem tekintve mindkét modell egy-egy pozíciót tudott javítani. Tekintve, hogy a Suzuki S-Cross gyakorlatilag versenyen kívül, szuverén előnnyel uralja a kategória hazai eladásait, ez még impozánsabb teljesítmény. A Nissan Qashqai és a Renault Austral teljesítménye kiemelkedő a méretosztályban.

C-SUV szegmens Top 10, 2024. első félév

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Suzuki S-Cross

3 183

40,2%

25,6%

0,4

2

Nissan Qashqai

1 877

296,0%

15,1%

9,9

3

Toyota C-HR

1 275

8,0%

10,3%

-2,8

4

MG ZS

874

87,2%

7,0%

1,9

5

Toyota Corolla Cross

725

51,0%

5,8%

0,5

6

Ssangyong Korando PC

610

-25,1%

4,9%

-4,1

7

VW T-Roc

493

-13,1%

4,0%

-2,3

8

Hyundai Kona

353

91,8%

2,8%

0,8

9

Renault Austral

272

312,1%

2,2%

1,5

10

Škoda Karoq

272

-17,6%

2,2%

-1,5

C-SUV szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Suzuki S-Cross

2 492

31,1%

24,3%

-0,4

2

Toyota C-HR

1 250

8,4%

12,2%

-2,8

3

Nissan Qashqai

1 200

338,0%

11,7%

8,2

4

Toyota Corolla Cross

704

49,2%

6,9%

0,7

5

MG ZS

678

56,2%

6,6%

1,0

Középkategóriás szabadidőjárművek (D-SUV)

A Hyundai Tucson stabil abszolút elsősége elpárolog, ha csak a magyarországi első forgalomba helyezéseket nézzük: a koreai sikermodell eladásainak 60 százaléka külföldre kerül, így a Hyundai az elsőről a hatodik helyre csúszik vissza a kivonásoktól megtisztított piacon. A Kia Sportage és a kategóriateremtő Toyota RAV4 fej-fej mellett küzd a minél jobb dobogós helyekért. A méretosztály legerősebb gyarapodását az új generációs Nissan X-Trail produkálta.

D-SUV szegmens Top 10, 2024. első félév

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Hyundai Tucson

927

25,8%

15,0%

0,1

2

Kia Sportage

870

8,2%

14,1%

-2,2

3

Toyota RAV4

868

9,3%

14,1%

-2,0

4

Ford Kuga

732

45,8%

11,9%

1,7

5

Škoda Kodiaq

594

-8,3%

9,6%

-3,5

6

Nissan X-Trail

584

445,8%

9,5%

7,3

7

VW Tiguan

562

53,6%

9,1%

1,7

8

Mazda CX-5

206

19,8%

3,3%

-0,1

9

Ssangyong Torres

187

 

3,0%

3,0

10

Škoda Enyaq

101

23,2%

1,6%

0,0

D-SUV szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Kia Sportage

865

9,2%

17,5%

0,5

2

Toyota RAV4

862

9,3%

17,4%

0,5

3

Škoda Kodiaq

580

-8,8%

11,7%

-1,9

4

VW Tiguan

526

64,4%

10,6%

3,8

5

Ford Kuga

461

10,6%

9,3%

0,4

Kompakt áruszállítók (C-DV)

A Toyota Proace City éveken át feltartóztathatatlanul uralta a szubkompakt furgonok eladásait; ez a személyszállító variáns (Proace City Verso) esetében ma is igaz, az áruszállítóknál azonban a második helyre szorult a japán modell. Ha a nem itthon forgalomba helyezett új autókat figyelmen kívül hagyjuk, akkor ellenben még mindig az élen áll a Toyota. Ami a fent említett személyszállító verziót illeti, nagyon kis létszámú és darabszámú (8 modell, 447 eladott autó) szegmensről beszélünk, amelyben azonban 44,7 százalékos piaci részesedéssel bír a Toyota.

C-DV szegmens Top 10, 2024. első félév

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Renault Express Van

468

7,1%

19,2%

2,0

2

Toyota Proace City

376

29,7%

15,4%

4,0

3

VW Caddy

283

-26,5%

11,6%

-3,5

4

Opel Combo

269

47,0%

11,0%

3,8

5

Mercedes-Benz Citan

205

28,9%

8,4%

2,1

6

Peugeot Partner

200

21,2%

8,2%

1,7

7

Ford Transit Connect

184

-12,0%

7,5%

-0,7

8

Ford Transit Courier

156

-42,6%

6,4%

-4,3

9

Citroen Berlingo

59

-56,6%

2,4%

-2,9

10

FIAT Doblo Van

48

-32,4%

2,0%

-0,8

C-DV szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Toyota Proace City

372

30,1%

16,6%

3,5

2

Renault Express Van

322

-23,9%

14,4%

-5,0

3

VW Caddy

282

-10,2%

12,6%

-1,8

4

Opel Combo

254

54,9%

11,4%

3,9

5

Mercedes-Benz Citan

202

32,0%

9,0%

2,0

Középkategóriás áruszállítók (M-DV)

A Ford Transit Custom önmagában a szegmens több mint felét uralja, így valódi piaci versenyről csak ezt a típust kizárva beszélhetünk. A modellfrissítést követően látványos növekedésbe kezdett a Toyota Proace, azonban a szegmens hagyományos vezető szereplőit így is csak megközelíteni tudta. A kivonásoktól megtisztított piacon ugyanakkor a legjobban teljesített (eltekintve értelemszerűen a Ford Transit Customtól), ami ígéretes kilátásokat vázol az év hátralévő időszakára.

M-DV szegmens Top 10, 2024. első félév

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Ford Transit Custom

1 391

280,1%

51,6%

19,3

2

Renault Trafic

270

65,6%

10,0%

-4,4

3

VW Transporter

247

73,9%

9,2%

-3,4

4

Toyota Proace

233

269,8%

8,6%

3,1

5

Opel Vivaro

196

7,1%

7,3%

-8,9

6

Mercedes-Benz Vito

134

22,9%

5,0%

-4,6

7

Peugeot Expert

92

228,6%

3,4%

0,9

8

VW ID.Buzz Cargo

46

70,4%

1,7%

-0,7

9

Citroën Jumpy

42

55,6%

1,6%

-0,8

10

FIAT Scudo Van

33

120,0%

1,2%

-0,1

M-DV szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Ford Transit Custom

521

55,1%

34,0%

-0,1

2

Toyota Proace

228

261,9%

14,9%

8,5

3

VW Transporter

220

111,5%

14,4%

3,8

4

Renault Trafic

158

1,3%

10,3%

-5,5

5

Mercedes-Benz Vito

123

15,0%

8,0%

-2,8

Pickupok 

A Toyota Hilux a világtörténelem legsikeresebb kompakt platós kisteherautója, és ehhez méltó módon magasan a legnépszerűbb a privát vásárlók és a céges ügyfelek körében egyaránt. Összesítésben csaknem 55 százalékos piaci részesedéssel bír a piacon; ez az érték 61,8 százalékra ugrik, ha csak a kivonásoktól megtisztított adatokat elemezzük. Jelenleg öt típus teszi ki a hazai pickup-eladások 99,7 százalékát; a statisztikákban szereplő további modellek (Jeep Gladiator, Dodge RAM, Toyota Tundra) még színfoltnak is csak bajosan mondhatók.

Pickup szegmens Top 5, 2024. első félév

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Toyota Hilux

1 593

53,2%

54,8%

6,3

2

Ford Ranger

893

28,5%

30,7%

-1,7

3

Isuzu D-Max

196

-27,7%

6,7%

-5,9

4

VW Amarok

167

659,1%

5,7%

4,7

5

Ssangyong Musso Grand

48

-55,6%

1,7%

-3,4

Pickup szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül

 

Modell

Db

Változás 2023.H1-hez képest

Piacrész

Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont)

1

Toyota Hilux

1 411

53,9%

61,8%

11,3

2

Ford Ranger

513

2,2%

22,5%

-5,2

3

Isuzu D-Max

175

-33,5%

7,7%

-6,8

4

VW Amarok

131

523,8%

5,7%

4,6

5

Ssangyong Musso Grand

46

-56,2%

2,0%

-3,8

 

Kiemelt termékek

Toyota Mayer Szalonok

Budakeszi

Pátyi út 40.

Új és használt autó értékesítés:
H-P: 8.00 – 18.00
SZ: 9.00 – 13.00
+36 (23) 535-615

Szerviz:
H-P: 7.00 – 18.00
SZ: 8.00 – 13.00
+36 (23) 535-600

Webshop:
Email: webshop@mayertoyota.hu
+ 36 (23) 535-639

Székesfehérvár

Szent Flórián körút 1.

Nyitvatartás:
H-P: 8:00 - 17:00
+36 (22) 799-210

Pilisvörösvár

Budai út 20.

Nyitvatartás:
H-P: 8:00 - 17:00
Sz: 9.00-13.00
+36 (26) 530-700

Értesüljön a legfrissebb akciókról, hírekről!